عسل طبیعی گل گندم

عسل طبیعی گل گندم

حبیب
عسل طبیعی گل گندم

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

20معجزه عسل و دارچین

 

20معجزه عسل و دارچین
در اين مقاله با عسل و دارچين، درمان کننده بسياری از بيماری ها آشنا می شويم.
 
١ . درمان بیماری قلبی :
مخلوطی از عسل و پودر دارچین را تهیه کنید و به جای مربا روی نان قرار دهید و به طور منظم در وعده صبحانه صرف کنید.این روش در کاهش کلسترول،جلوگیری از بروز حمله قلبی، تنفس راحت و تقویت ضربان قلب موثر است.بیماران مبتلا به حمله قلبی نیز با مصرف روزانه این مخلوط از حمله قلبی بعدی درامان خواهند بود.بررسی روی سالمندان در آمریکا و کانادا نشان داده است،با بالا رفتن سن شاهرگ های حیاتی و سیاهرگ ها خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد.عسل و دارچین به شاهرگ ها و سیاهرگ ها قدرتی تازه میبخشد.

٢ . از بین بردن اثر خارش نیش های حشرات :
مخلوطی از یک سهم عسل، ٢ سهم آب ولرم و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را روی قسمتی از بدن که احساس خارش می کنید،قرار دهید خارش و درد در عرض یک یا ٢ دقیقه فروکش خواهد کرد.

٣ . درمان التهاب مفصل(آرتریت):
روزانه،یک وعده صبح و یک وعده شب،مخلوطی از یک فنجان آب گرم، ٢ قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین مصرف شود.این مخلوط معجزه گر در صورت مصرف به طور منظم آرتریت های مزمن را نیز درمان می کند.بررسی های اخیر روی ٢٠٠ بیماری که قبل از صرف صبحانه از این مخلوط استفاده کردند نشان داد، ٧٣ نفر از آنان در عرض یک هفته کاملا از درد رهایی پیدا کردند و پس از یک ماه بیشتر افرادی که قادر به راه رفتن یا حرکت نبودند،بدون احساس هیچ دردی توانایی راه رفتن و تحرک خود را به دست آوردند.

٤ . جلوگیری از ریزش مو:
قبل از دوش گرفتن مخلوطی از مقداری روغن زیتون داغ،یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق پودر دارچین را به مدت ٥ تا ١٥ دقیقه روی سر قرار دهید و سپس آن را بشویید.

٥ . از بین بردن عفونت مثانه:
٢ قاشق غذاخوری عسل به همراه یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با مقداری آب ولرم حل کنید و آن را بنوشید.این روش باعث می شود که میکروب های مثانه از بین برود.

٦ . درمان درد دندان:
مخلوطی از یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٥ قاشق چای خوری عسل تهیه کنید و روی دندان خراب بمالید.این عمل را ٣ بار در روز تکرار کنید تا درد تسکین یابد.

٧ . کاهش کلسترول:
٢ قاشق غذاخوری عسل را با ٣ قاشق چای خوری پودر دارچین در یک لیوان چای حل کنید و بنوشید.این کار میزان کلسترول خون را طی ٢ ساعت به ١٠ درصد کاهش می دهد.

٨ . درمان سرماخوردگی:
به مدت ٣ روز از مخلوط یک قاشق غذاخوری عسل با یک چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین استفاده کنید.این روش برای درمان سرفه مزمن و سرماخوردگی و سینوزیت به کار می رود.

٩ . درمان ناباروری:
برای برطرف کردن این مشکل،به مردان توصیه می شود ٢ قاشق غذاخوری عسل را قبل از خواب میل کنند.در کشورهای چین،ژاپن و خاوردور که با مشکل ناباروری مواجه اند،در طول روز مخلوطی از مقداری پودر دارچین و یک دوم قاشق چای خوری عسل را به طور مرتب روی لثه و داخل دهان خود قرار می دهند تا مخلوط حاصل از طریق بزاق وارد بدن شود.زوجی که مدت ١٤ سال بچه دار نمی شدند با شروع مصرف عسل و دارچین پس از مدت کوتاهی صاحب دوقلو شدند. 

١٠ . درد معده:
مصرف عسل و پودر دارچین علاوه بر درمان درد و نفخ معده،زخم معده را نیز درمان می کند.

١١ . تقویت سیستم ایمنی:
استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را از حمله باکتری و ویروس محافظت می کند.دانشمندان دریافتند که عسل دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن است.مصرف مداوم عسل گلبول های سفید خون را تقویت می کند تا بتواند با باکتری ها و بیماری های ویروسی مقابله کند.

١٢ . برطرف کردن سوء هاضمه:
قبل از هر وعده غذا،پودر دارچین را روی ٢ قاشق غذاخوری عسل بریزید و میل کنید تا از ترشح اضافی اسید معده رهایی پیدا کنید زیرا این مخلوط غذاهای سنگین را به راحتی هضم میکند.

١٣ . جلوگیری از آنفلوآنزا:
دانشمندی در اسپانیا ثابت کرده که مخلوط عسل و دارچین دارای مواد مفید طبیعی است که از میکروب های آنفلوآنزا و سرماخوردگی جلوگیری به عمل می آورد .

١٤ . افزایش طول عمر:
مصرف دائم و مرتب عسل و پودر دارچین مانع پیری زودرس می شود.مخلوطی از ٤ قاشق چای خوری عسل،یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٣ فنجان آب گرم را با هم بجوشانید.سپس مخلوط به دست آمده را ٣ الی ٤ بار در روز به مقدار یک چهارم فنجان میل کنید.این مخلوط علاوه بر طراوت بخشیدن و نرم نگه داشتن پوست از پیری زودرس نیز جلوگیری می کند.

١٥ .برطرف کردن جوش صورت:
قبل از خواب مخلوط ٣ قاشق غذاخوری عسل و ١ قاشق چای خوری دارچین را روی جوش ها قرار دهید و روز بعد با آب ولرم بشویید.تکرار روزانه این کار به مدت ٢ هفته،جوش ها را از بین می برد.

١٦ . درمان عفونت های پوستی:
قرار دادن مخلوطی به مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین روی قسمت های مختلف پوست، عفونت های پوستی و اگزما را نیز درمان می کند.
 
١٧ . درمان سرطان:
تحقیقات جدید انجام گرفته در ژاپن و استرالیا نشان داده،سرطان های پیشرفته معده و استخوان به طور موفقیت آمیزی درمان شده است.بیماران مبتلا به این سرطان ها ٣ بار در روز و به مدت ٣ ماه یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین را مخلوط و مصرف می کنند.

١٨ . از بین بردن خستگی مفرط:
مصرف نصف قاشق غذاخوری عسل و مقداری پودر دارچین در یک لیوان آب اول صبح و بعد از ظهر که بدن با افت نشاط روبه رو است طی یک هفته نیروی حیاتی بدن را افزایش می دهد.

١٩ . از بین بردن بوی بد دهان:
شما می توانید پس از بیدار شدن از خواب با محلولی از یک قاشق چای خوری عسل،مقداری پودر دارچین و آب گرم غرغره کنید تا در طول روز مشکل بوی بد دهان را نداشته باشید.

٢٠ . مشکل شنوایی:
مصرف روزانه مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین در صبح و شب مشکل شنوایی را برطرف می کند.
شایان ذکر است،عسل مورد مصرف باید خام و پاستوریزه نشده باشد.زیرا که آنزیم های لازم به هنگام عمل پاستوریزه به علت حرارت دیدن از بین می رود.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
منبع:parsiteb.com
 


تاريخ : پنج شنبه 30 آذر 1391 | 20:45 | نویسنده : حبیب |

آنزیمها و اسیدهای موجود در عسل طبیعی

2- آلفا و بتا آمیلاز :

منشا و عمل این آنزیم مشخص نیست ولی (آمون 1946)معتقد است که این آنزیم توسط زنبور عسل تهیه می شود.

3- گلوکز اکسیداز: این آنزیم از غده شیری زنبور عسل ترشح و باعث اکسید شدن گلوکز و تبدیل آن به اسید گلوکونیک و پراکسید ئیدروژن (2O2H) می شود.

4– آنزیم های دیگر:
مانند فسفاتاز و اینهیبین(inhibine) در عسل وجود دارند. اینهیبین خاصیت باکتری کشی دارد و از رشد باکتری در عسل جلوگیری می کند. آنزیم های عسل به مرور زمان و با درجه حرارت کاهش می یابد و ممکن است از بین بروند.

اسیدهای موجود در عسل

اسیدهای موجود در عسل در ساختن مزه خاص آن دخالت دارند.
PH اندازه گیری شده 490 نمونه عسل بین 3/42 تا 6/10 گزارش شده است (PH به طور متوسط 3/91).
PH عسل ایران بین 3/5 تا 4/8 گزارش شده است. اسید موجود درعسل احتمالا در عدم رشد میکروب ها در آن تاثیر دارد. بیشترین اسیدی که در عسل وجود دارد اسید گلوکونیک است که از تاثیر آنزیم گلوکز اکسیداز برروی گلوکز تولید می شود. در حین این واکنش پراکسید هیدروژن (2O2H) نیز تولید می شود که باعث جلوگیری از فساد آن در طول رسیدن می شود.
چندین اسید دیگر نیز در عسل وجود دارند که مقادیر آنها متغیر بوده و عبارتند از:
اسید استیک، اسید بوتریک، اسید سیتریک، اسید فرمیک،اسید لاکتیک، اسید مالیک، اسید پیروگلوتامیک، اسید فسفریک، اسید سوکسینیک، اسید اکسالیک.



تاريخ : یک شنبه 9 شهريور 1391 | 20:30 | نویسنده : حبیب |

رفع گرفتگي رگ ها با كمك عسل طبيعي

عسل با اينکه بسيار شيرين است، براي دندان ها  و لثه مضر نيست، بلکه لثه ها را سالم مي سازد و دندان ها را سفيد مي کند.

دستگاه گوارش را پاک مي سازد و ضد اسهال است. در تحقيقات ثابت شده اثر بسيار مفيدي برعفونت هاي معده با هليکو باکتر پيلوري دارد. از اين رو ضد زخم معده  و دستگاه گوارش است.

عسل در درمان آب مرواريد ( کاتاراکت ) مفيد است.

عسل بادشکن است و براي معالجه قولنج روده تجويز مي شود و در مسموميت هاي غذايي، دستگاه گوارش را پاک مي سازد.

دوست کبد و پادزهر است، پس در بيماري هاي کبدي مصرف آن مفيد است .سکنجبيني که با عسل تهيه مي شود، صفرابري اعلاست.

•  سنگ هاي کليه  و مثانه را از بين مي برد. براي اين منظور عسل را با کندر بايد مصرف کرد.

 عسل خواب آور است و به مبتلايان به بيماري کم خوابي  توصيه مي شود که قبل از خواب چند قاشق مرباخوري عسل ميل کنند.

 براي رفع کم اشتهايي  مفيد است و کلاً جريان خون را در بدن بهبود مي بخشد. از اين رو به رشد عضلات کمک مي کند، پس براي بچه هاي کم اشتها  و افراد ورزشکار  بسيار مفيد است.

 عسل ، گرفتگي مويرگ ها را باز مي کند و براي عروق بسيار مفيد است. پس سالمندان  اگر هر روز شربت عسل و ليموي  تازه بنوشند، عمر طولاني تري خواهند داشت.

·         عسل به خاطر داشتن خاصيت راديواكتيوي و تشعشعات كهربايي انواع تب‌هاي پنهاني را آشكار مي‌‌كند.

·         حتما شنيده‌ايد كه قديمي‌ها مي‌گويند عسل و خربزه با هم نمي‌سازند! دليلش اين است كه تركيب عسل و خربزه در بدن، التهابات پنهاني را فعال مي‌كند. التهابات عود كرده و خود را به صورت تب‌هاي شديد و به‌هم‌‌ريختگي وضعيت بدن نشان مي‌دهد.

·         اگر با مشكل كمبود آهن خون مواجه هستيد، حتما در وعده صبحانه عسل بخوريد. البته عسل به غير از داشتن آهن زياد، فسفر و كلسيم زيادي هم دارد كه دواي امراض استخواني است.

·         عسل گون براي رفع زخم بستر، زخم‌هاي عفوني و درمان بيماري‌‌هاي پروستات، رماتيسم و بي‌خوابي بسيار مؤثر است.

·         عسل زرشك براي تقويت كبد و رفع بيماري‌هاي كبد مؤثر است، عسل آويشن در درمان بيماري‌هاي تنگي نفس، آسم، سرفه و رفع خستگي كاربرد دارد و عسل عناب به تسريع عمل خون‌رساني از قلب به اعضا و جوارح كمك مي‌كند.

·         عسل طبيعي به خاطر داشتن دياستاز توانايي آب كردن چربي اطراف قلب را دارد بنابراين مصرف آن را به بيماران و سالخوردگان قلبي توصيه مي‌كنيم.

·         خوردن موم همراه عسل دردهاي معده و مفاصل را از بين مي‌برد، از ريزش مو جلوگيري مي‌كند و به راحتي از بدن دفع مي‌شود.



تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1391 | 20:47 | نویسنده : حبیب |

Royal Jelly...

Royal Jelly

Roya Jelly...
The most complete natural food supplement.

Royal Jelly is a substance secreted by the young worker bees in little quantity through their pharyngeal glands. It is milky white in color with a special sourish taste in creamy form, which is used to feed the Queen Bee. As it is the only food consumed by the Queen Bee during her life-cycle, the Queen bee is 3 times as big as the worker bee and has a life-span 40 times that of the worker bee. The Queen Bee is also able to lay 1,500 to 3,000 eggs a day.
 
      Dezhou Lyophilized Royal Jelly is of supreme quality from the People’s Republic of China, the largest producer of Royal Jelly in the world. The adoption of advanced processing technology and stringent quality control enables us to present to you our 100% pure and unadulterated Royal Jelly.

    When consumed regularly, Dezhou Lyophilized Royal Jelly will help you to:
:: Improve Beauty Complexion
:: Help to reduce Black-Spot & Age Spot
:: Reduce Fatigue
:: Build-up Body Resistance
:: Reduce Anxiety
:: Improve Appetite
:: Relieve Shoulder & .Back Ache
:: Alleviate Anaemia & Coldness
:: Improve Physical Well-being and many others

 



تاريخ : یک شنبه 7 شهريور 1391 | 20:30 | نویسنده : حبیب |

honey

In the Sweetener Series we take a look at sugar alternatives: the good, the bad and the ugly. This week, we’ll examine honey.

Pure raw honey is made from flower nectar collected and transformed by honeybees. It is primarily fructose (38%) and glucose (31%), with other sugars (7%). The remainder is water (17%) and a variety of nutrients (7%). One tablespoon of honey contains 64 calories.

I’m frequently asked, “Isn’t honey better than sugar?” Sugar is sugar, regardless of form. Honey will spike your blood sugar the same as any sugar, so the same rules about moderation apply. Because pure raw honey contains nutrients, I recommend it over table sugar.

Pure raw honey contains enzymes, antioxidants, and trace amounts of two popular health supplements: bee pollen and propolis. It also contains amino acids, vitamins and minerals. In general, the darker the honey, the more antioxidants it contains. Pure raw honey does not spoil and can actually be used as a preservative in foods.

If the honey is not “raw,” it has been processed to some degree. Typically, honey is filtered and heated for cosmetic reasons (to make it clear and bright and to prevent granulation). Processing destroys enzymes and removes nutrients, pollen, and beeswax. Processed honey may also be cut with cheaper sweeteners, like corn syrup. For example, KFC’s Honey Sauce packets contain high fructose corn syrup, sugar, corn syrup, natural flavor, caramel color, and only 11% real honey.

Avoid processed honey because it has little or no nutritional value. Read labels carefully. Better still, buy from a trusted local producer who can provide assurance that the label accurately describes the contents. (See “A Note on Organic Honey” below.)

There are hundreds of honey varieties with different colors, aromas, and flavors. These qualities are mostly determined by the plant supplying the nectar. (Bees have a 6-mile flight radius and gather nectar from a variety of plants. It is unlikely that any batch of honey contains nectar from only one plant species. Beekeepers create a dominant flavor by placing the hives near the desired plant.) To a lesser extent, the season, climate, region, and how the honey is processed also influence the color and flavor.

When substituting honey for table sugar, start with half the amount called for in the recipe, then taste and adjust as necessary. Honey is a good sweetener for baked goods because it attracts moisture. For this reason, reduce the amount of liquids in the recipe by ¼ cup for each cup of honey used.

Do not feed honey to children under 2 because their stomachs may not produce enough acid to destroy bacterial spores (Clostridium botulinum) that may be present in the honey.

A Note on Organic Honey:
It is unlikely that any honey produced in the U.S. is truly organic, despite what the label may say. Bees can fly up to 6 miles away from their hive, and because pesticides are so widely used they often come in contact with them. Beekeepers may do their best, but the results are uncertain.

According to beekeeper Arthur Harvey, who also works as an Inspector for the International Association of Organic Inspectors, “What USDA has said is that you can certify any product as organic as long as you comply with existing regulation, but there are no regulations for honey. That means the green USDA Organic sticker on honey is meaningless.”

References:
Amazing Benefits of Honey. www.benefits-of-honey.com. 2010.

Binnie, Bob. Why Filter Honey? Blue Ridge Honey Company. 2007.

Broadhurst Ph.D., Leight. Basic Health Publications User’s Guide to Propolis, Royal Jelly, Honey, and Bee Pollen. Basic Health Publications. 2005.

Green Earth Naturals. Why Enzymes are so Vitally Important. http://www.crystalalgae.com. 2005.

HA, Mark. Really KFC?! “Honey Sauce” instead of Honey? The Food Bond. March 28th, 2009.

International Organic Inspectors Association. IOIA Online Directory: Arthur Harvey. www.organicweb.org/ioia/ Pg. accessed May 2010.

KFC. Ingredient Guide. http://www.kfc.com/nutrition/ April, 2010.

National Honey Board. Carbohydrates and the Sweetness of Honey. www.honey.com. 2010.

National Honey Board. Frequently Asked Questions. www.honey.com. 2010.

National Honey Board. Honey: A Reference Guide to Nature’s Sweetener. www.honey.com. 2010.

National Honey Board. Honey Labeling Information, Regulation & Tips. www.honey.com. 2010.

National Honey Board. Sweet Tips for Honey Use. www.honey.com. 2010.

Schneider, Andrew. Don’t let claims on honey labels dupe you. www.seattlepi.com December 31, 2008.

Williams, Dr. David. Alternatives. Vol. 10, No. 7, Pg. 52. January, 2004.

Wood, Rebecca. The New Whole Foods Encyclopedia. New York: Penguin Books. 1999. Pg. 162.



تاريخ : یک شنبه 5 شهريور 1391 | 12:44 | نویسنده : حبیب |

زنبور عسل

پرونده:Kookherd.a. 67 كوخرد.jpg

پرونده:Kookherd.a. 67 كوخرد.jpg

پرونده:K.ASAL.2.jpg

پرونده:K.ASAL.5.jpg

 



تاريخ : یک شنبه 5 شهريور 1391 | 12:1 | نویسنده : حبیب |

رنگ عسل طبیعی چگونه است؟؟؟

رنگ عسل‌های مختلف، باتوجه به منابع اصلی شهد از سفید روشن تا سیاه متغیراست. بنابراین، آن چه به غلط بین عوام شایع شده‌است که عسل زنبوران مادر (یعنی جمعیت زنبور عسل با ملکه مسن) تیره و غلیظ است، اما عسل زنبوران جوان (یعنی بچه کندوها)، روشن و رقیق است، پایه علمی ندارد. به عنوان مثال:

  • رنگ عسل اقاقیا، سفید روشن مانند آب است
  • رنگ عسل افرا، لیمویی رنگ
  • رنگ عسل اسپرس، زرد طلایی
  • رنگ عسل انواع میوه‌ها، زرد متمایل به قهوه‌ای
  • رنگ عسل شبدر سرخ، زرد تمایل به قرمز
  • رنگ عسل زیرفون، زرد متمایل به سبز
  • رنگ عسل گل قاصد، زرد تیره
  • رنگ عسل نارون، قهوه‌ای
  • رنگ عسل صنوبرو زبان گنجشک، سبز تیره تا سیاه
نوع عسل: رنگ:
اقاقیا سفید
بهارنارنج زرد طلایی
جنگل‌های مازندران زرد مایل به سبز
آویشن عقیقی قرمز
جنگل‌های کاج اروپا قهوه‌ای


تاريخ : یک شنبه 5 شهريور 1391 | 12:0 | نویسنده : حبیب |

تعريف جامع عسل

در سال 1906 توسط اداره غذا و داروي فدرال ارائه شده عبارت است از ترشح مواد قندي درختان و شهد گل گياهان كه توسط زنبوران عسل ( Apis mellifera ) جمع آوري ، تغيير ماهيت يافته و درون سلولهاي قاب ذخيره ميشود ؛ رطوبت آن كمتر از 25 درصد و 0.25 درصد خاكستر و كمتر از 8 درصد قند معمولي ( ساكاروز ) دارد . مزه آن شيرين ، و داراي طعم مخصوص به خود است داراي بوي خاص بوده و متناسب با گياهي كه زنبورعسل از آن تغذيه ميكند مي باشد .


برچسب‌ها: عسل چیست

تاريخ : یک شنبه 5 شهريور 1391 | 11:59 | نویسنده : حبیب |

شفافیت پوست با عسل

”عسل“ یکی از بهترین نعمت‌های الهی و فرآورده‌های طبیعی است که علاوه بر داشتن خواص داروئی، به‌دلیل دارا بودن انوع ویتامین‌ها و مواد قندی، می‌تواند به‌عنوان ماسکی مناسب برای شفافیت و شادابی پوست به‌کار رود. طبق مطالعه‌های پیشی، ”عسل“ در زیبائی، سابقهٔ دیرینه دارد و در ترکیب بسیاری از کرم‌ها و لوسیون‌ها نیز، به‌کار می‌رود. ترکیب دو قاشق ”عسل“ صاف شده با شیر ولرم و مالیدن آن بر روی پوست به‌مدت ۲۰دقیقه، شفافیت و طراوت پوست صورت را به شما هدیه می‌کند. گفتنی است این ماده، سرشار از ویتامین‌های ”آ“، ”ب۱“ و ”ب۶“ است و وجود ازت و مواد قندی نیز، آن‌را در گروه غذاهای کامل جای داده است. ”بوعلی سینا“، بزرگ‌ترین پزشک مسلمان در قرن چهارم در کتاب ”قانون“ می‌نویسد: ”عسل، اندورن را تقویت، نیرو را زیاد و اشتها را باز می‌کند.“ هم‌چنین در جای دیگر می‌گوید: ”عسل در به‌هم آوردن زخم‌های چرکین کمک می‌کند.“ مصرف ”عسل“، شاید قدمتی به درازای حیات انسان داشته باشد. قدیمی‌ترین اسناد پزشکی که در ”مصر“ کشف شده، نشان می‌ٔهد ”عسل“ برای درمان زخم‌های گوارشی، کلیه، چشم و دیگر اندام‌ها استفاده می‌شده است.
 

 


● ترکیبات عسل:
۱) ”عسل“، مهم‌ترین منبع مواد قندی طبیعی است و تاکنون ۱۵ نوع قند در آن کشف گردیده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به ”فروکتوز“ (قند میوه)، ”گلوکز“ (قند انگور) و قند نیشکر اشاره کرد.
۲) ”عسل“ به لحاظ داشتن برخی مواد تخمیری در تبادل‌های غذائی، به هضم غذا کمک می‌کند. مهم‌ترین مواد تخمیری موجود در ”عسل“ عبارتند از: ”آمیلاز“، ”کاتلاز“، ”پروکسیداز“ و ”لیپاز“
۳) ”عسل“ دارای ویتامین‌های بسیاری است که از جمله مهم‌ترین آنها ویتامین‌ ”ب۱“، ”ب۲“، ”ب۵“، ”ب۶“ و ویتامین ”سی“، ”کا“، ”ای“ و ”آ“ می‌باشد؛ هرچند مقدار این ویتامین‌ها در ”عسل“ زیاد نیست، ولی کافی و مفید است؛ البته مقدار این ویتامین‌ها، بستگی به نوع شیره‌ای دارد که زنبور از گل‌ها می‌گیرد.
۴) ”عسل“ دارای انواع پروتئین‌ها، اسیدهای آمینه، اسیدهای آلی مانند اسید فورمیک، مشتقات کلروفیل، مقداری آنزیم، محرک‌های حیاتی و رایحه‌های معطر است.
۵) املاح معدنی در ”عسل“ فراوانند از جمله: کلسیم، سدیم، پتاسیم، منگنز، آهن، کلر، فسفر، گوگرد و ید.


● موارد استفاده پزشکی
بسیاری از پژوهشگران تأکید دارند که ”عسل“ دارای عامل‌های قوی ضدمیکروب است. از ”عسل“، در موارد گوناگون، به‌صورت خوراکی و یا به‌صورت موضعی در درمان بیماری‌ها در طب اطفال، بیماری‌های گوارشی، تنفسی، چشمی، زنان و زایمان، گوش و حلق و بینی، بیماری‌های قلبی، کلیه و دستگاه عصبی استفاده شده است. شیوع انواع میکروب‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک‌، به‌تازگی منجر به ارزیابی مجدد روش‌های درمانی باستانی از جمله ”عسل“ شده است.
”عسل“، مایع ورمی (یا چرک) را جذب می‌کند و از این طریق، زخم را تمیز می‌نماید. هم‌چنین، درد و تحریک را کاهش می‌دهد و بوی نامطبوع را از بین می‌برد.
”عسل“، چربی را پائین آورده و باعث کاهش کلسترول خون می‌شود.
پژوهش‌ها نشان داده که ”عسل“، حاوی مقادی زیادی آنتی‌اکسیدان است و می‌تواند با رادیکال‌های آزاد تولید شده و در بدن که به سلول‌ها آسیب می‌رساند، مبارزه کند.
مجله شادکامی و موفقیت



تاريخ : یک شنبه 5 شهريور 1391 | 11:58 | نویسنده : حبیب |

زنبور عسل

لب‌هایش طعم عسل می‌دهد !
نگاهش را ببین چقدر زیباست !
تار تار مویش و صدای وز وزش بی‌نظیرست !

زنبور عسل

دردم را به چه کسی بگویم که بعد از نیش زدن من ، مُرد !

همین! مال هیچکس نیست!



تاريخ : یک شنبه 5 شهريور 1391 | 11:55 | نویسنده : حبیب |
ویژگی‌های "عسل طبیعی" چیست؟
فواید عسل برای سلامتی
جملات زیبا
همینطوری...
درمان رفلاکس معده با عسل
فواید بی نظیر عسل برای سلامتی
نكات جالب و خواندني در مورد عسل
درباره سایت
عسل و خواص آن
20معجزه عسل و دارچین
آنزیمها و اسیدهای موجود در عسل طبیعی
رفع گرفتگي رگ ها با كمك عسل طبيعي
Royal Jelly...
honey
زنبور عسل
رنگ عسل طبیعی چگونه است؟؟؟
تعريف جامع عسل
شفافیت پوست با عسل
زنبور عسل
آنچه عسل به شما می دهد!!
خواص دارویی عسل
قدرت زهر نیش زنبور عسل برابر با زهر مارهای سمی و خطرناک
اعجاب انگیز اما واقعی در باره زنبور عسل
تنوع زیستی و زنبور عسل
نگهداری عسل
درجه بندی عسل
ملاک انتخاب عسل خوب
عقاید و باورهای نادرست در مورد طبیعی یا مصنوعی بودن عسل
رنگ عسل
علت شکرک نزدن عسل های موجود در بازار چیست ؟
راههای جلوگیری از شکرک زدن
عسل شکرک زده
عسل طبیعی
آنزیم های موجود در عسل
ویتامین های موجود در عسل
اسید های موجود در عسل
خواص فیزیکی و شیمیایی عسل:
عسل
عسل و حافظه
عسل و کلیه
٢٠ معجزه ترکیب عسل طبیعی و دارچین
روشهای ذوب کردن عسل شکرک زده
آیا عسل خالص هم شکرک می زند؟
خاصیت بلوری شدن (شکرک زدن) عسل به عواملی متعددی بستگی دارد
عسل شکرک زده
خواص دارویی عسل
عسل
سایت ماه اسکین طراح قالب وبلاگ رایگان با امکانات عالی
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.

كد موسيقي براي وبلاگ